Saturday, July 31, 2010

Ka-Ching!

Tau tak antara perkara2 yang menyeronokkan untuk dibuat bila takde keja? Haha...kira duit tabung!!! Seronok wa cakap sama lu...lagi-lagi kalau tabung tu ala-ala dah sarat 9 bulan, berat hampir doploh kilo, dan agak-agak hasil dia macam boleh belanja seisi keluarga makan satay sorang tigeploh cucuk!

Masa kecik-kecik dulu saya tak pernah ada tabung yang penuh. selalu isi dua tiga posen pastu terlupe oh, aku ada tabung rupenye..itupun setelah tabung tu dijumpai semula secara tidak sengaja! hehehe...seingat saya tabung paling best yang saya ada ialah tabung bedak johnson&johnson. huhuu...

Niat menabung ni tetibe datang semula masa tengah pregnant. Kan orang cakap, habit ibu masa mengandung sedikit sebanyak akan turun ke anak. So, saya tak mau la anak saya mewarisi sifat saya yang malas menabung ni dan kenalah bertukar menjadi orang yang suuuukeeee sangat menabung. dan encik suami pun mau turut serta malahan bilangan syiling beliau lebih banyak menerobos lubang tabung berbanding saya ngehngehngeh (^_~)v Kami juga isytiharkan duit tabungan ni adalah hak mutlak Ajmal =)

Jadi, apa lagi, mari kita mulakan operasi!!!

Betul cakap orang-orang tua, sikit-sikit lama-lama jadi bukit. Inilah buktinya! hehehee...

Untuk mudahkan kira, susun cantik-cantik macam ni...

Dan akhirnya...tadaaaa!!!!!! Semua duit syiling dan duit kertas yang berjaya disusun (^_^)


Dan nikmatilah pemandangan duit-duit yang menyamankan mata...memang seronok semacam bila tengok duit banyak-banyak kan? Ni baru duit syiling, belum duit kertas bersusun dalam briefcase (^_~)


Berapa hasilnya? Hmm...lebih kurang 10,000 sen malaysia++. Wow! lumayan...esok ajak encik suami gi bank bukak akaun untuk Ajmal. Mesti menyimpan bermula dari sekarang untuk masa depan Ajmal, senang bila nak masuk univesiti nanti, insyaALLAH... (^_^)

No comments: