Wednesday, July 8, 2009

:: Nur Kasih - Asyik!!! ::

Nur Kasih - Drama bersiri yg tgh ditayangkan di TV3. Seriously, cerita ni best! Actually, xpenah tengok since the 1st episod ditayangkan. Slalu tengok iklan je, tp xtengok pun ceritanye. Nape ek? Entahla, maybe sebab mood saya utk tengok drama melayu ni dah suam2 kuku. Tambahan pulak, drama sekarang ni mual betul untuk diikuti especially drama dlm slot Samarenda. X abis2 dengan cerita cinta korporat & orang yang ntah sape2 asal usul tapi sibuk nak mengambik harta kekayaan org lain! Nonsense ar jalan cerita. Tapi Nur Kasih lain....saya suke cerita yang berlatarbelakangkan kehidupan kampung. Cerita ni pulak padat dengan nilai2 moral & unsur2 keagamaan. Make-up heroin pun x over, muke polos & original as anak dara kampung. Banyak scene solat n kat masjid. X macam cerita melayu lain, x melambangkan Melayu Islam langsung! Dan yang paling paling paling best pasal cerita Khabir Bhatia ni, cinematography dia memang superb! Jatuh centa beb dengan scene2 & shot2 dalam cite ni. Thanx to TV3 for its CatchUp TV, so bolehlah saya layan cerita ni tanpa rasa was2. Tadi baru abis tengok Episod 2. Kalau ikutkan kat tv minggu ni nak masuk Episod 7. Terngiang2 lagu Nur Kasih - nyanyian Yassin, theme song yang asyik bangat sangat!!!! hmm terbuai-buai.....

2 comments:

Fazira Albaijure said...

hehe. ramai jugak ye yg ske citer ni. sy pun :P. drama... semoga dpt membawa sedikit pengajaran utk kehidupan kita ;)

Wid Shualdi said...

wah, cikgu blog saya pun suke (^_^)v cikgu, lihat lihat..saya telah berjaya strike pekataan hasil ajaran cikgu! lenkali ajar yg lain plak ek. hehe..