Wednesday, July 1, 2009

:: Siapa itu.... ::

Malam tadi tgh syok lena tetibe terjaga sebab dengar bunyi pagar dibukak kat luar umah. Tiba2 rase nk gugur jantung, adoyai sape plak kat luar tu. Ada org nk pecah masuk umah saya ke...saya duk diam je kat atas tilam. Jantung dup dap dup dap..nak tengok ke tak nak, nak tengok ke tak nak. Saya pegang kunci keta, kot2 ape2 jadi boleh tekan alarm. xde ape2 kot... jiran seblah baru balik agaknye. Tengok jam kul 2 pagi. Pastu ade plak bunyi mcm kaki org jalan atas lantai, bunyi2 mcm dia jln atas pasir. Arghh...tak suke tak suke! Tak suke la kalau ade bunyi bunyian mcm ni! Takut tau....dahla duduk sorang2. Rase nak call laki saya dan nak suh dia balik sekarang jugak. Hmm mission impossible la plak nak balik tgh2 mlm buta ni. Last2 saya bangun jela, ngintai celah2 tingkap bilik. Ade orang ke kat luar tu? Hmm pagar elok je bertutup. Bunyi ape plak tadi. Saya baring semula.... Mata xleh lelap dah. Hati x senang nak tido semula selagi xpastikan bunyi tadi bunyi ape. Tetibe pagar kat luar buat bising lagi. Alahai...nak wat cane ni? Xkan nak keluar umah tgk apebendenye kat luar tu. Dibuatnya betul2 ade org jahat x ke naya. Angin mulai bertiup kencang..ceh mcm sasterawan plak. Ahh..tido jela. Tgh tido2 ayam tu ujan pun turun dengan lebatnye....Lor...nak ujan rupenye. Patutla ade bunyi mcm2. Bunyi pagar dibukak ngn org jln atas lantai berpasir tu mesti sebab angin kuat. Buat suspen je...nasib baik saya berani hehehe....

Saya memang sensitif dengan bunyi2 di waktu org lena xsedar diri ni. Yela, 3 tahun duk Kulim mcm2 penah jadi. Pengalaman mengajar saya supaya lebih berhati2 dan alert dengan bunyi bunyian yang mencurigakan. Xmau dah jadi macam yang lepas2.

Ya Allah Ya Tuhanku, lindungilah hambaMu ini dan para Muslimin Muslimat sekalian dari pandangan makhlukMu yang berniat jahat.
Amin...

No comments: