Monday, November 11, 2013

Dengan lafaz bismillahirrahmanirrahim ~ I'm back!!! (^___^)

Assalamualaikum!!! Haha.. setelah sekian lama tak aktif menulis. Kini daku kembali!!! Weeehuuu!!! dan ia juga menandakan daku sudah merdeka dari "satu" perkara yang dulu macam sesak sangat kepala hotak bila memikirkan jalan penyelesaiannya. Syukur alhamdulillah... akhirnya boleh tersenyum lega dan berlapang dada.

Namun begitu!!! haaa...suspen tak? hehe... cabaran yang baru pasti ada. Hidup memang tak pernah sunyi dari cabaran, masalah, ujian dan yang sewaktu dengannya. Tapi sebagai hambaNYA kita kena yakin ujian yang datang memang selayaknya ALLAH berikan untuk kita sebab apa yang ALLAH bagi tu memang sesuai sangat untuk dan kita mampu menanggungnya.

Allah berfirman di dalam Surah Al-Baqarah ayat 284-286 yg bermaksud:"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.Ia mendapat pahala( dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa(dari kejahatan) yang dikerjakannya"


Allah bagi ujian kat kita sebab Allah sayang kita. Allah nak kita jadi kuat. Macam besi. Makin dibakar makin kuat! Kalau tengah kalut dengan masalah, memang kadang-kadang saya melatah. Sampai satu tahap rasa nak putus asa pun ada. Tapi syukurla ada sorang ni yang selalu sabar dengan perangai saya dan tak jemu-jemu beritahu ni ujian ALLAH... kena terima dengan redha dan mesti SABAR. Masa-masa sukar itu akan berlalu. Kita mesti lalui saat-saat sukar tu dan yakin Allah nak bagi benda yang elok di penghujungnya. Orang yang saya maksudkan tu tak lain tak bukan orang yang selalu kena dengar omelan saya hari-hari tanpa gagal. Suami saya. Huhu...

Oklah. sekarang ni tengah waktu rehat sebenarnya... saya sekarang dalam misi kembara mencari ilmu di satu tempat yang Subhanallah...sangat cantik! Semua tempat yang Allah cipta tu cantik. Apelah aku ni! hehe.. Ada banyak lagi benda nak tulis tapi pelan-pelan kayuh kita cerita di lain masa.

Hint for next post: Cara terbaik atasi anak yang demam setelah bereksperimentasi dengan pelbagai kekdah.

No comments: