Sunday, January 24, 2010

:: Untuk Si Kecil Ummi ::

Sudah tiba masa untuk shopping barang baby!!! yeay!!!

Apa perasaan masa pertama kali beli baju baby??? uuuu...sukar digambarkan dengan kata-kata (^_^) keliru tentang saiz baju nak beli newborn ke 3 bulan ke 6 bulan ke, warna pulak biru ke pink ke putih ke, pastu nak beli yang lengan pendek ke panjang ke, belum kira harga lagi nak yang mahal ke murah ke.... yela selama ni tak pernah singgah pun children department bila pegi shopping sekarang itulah tempat pertama yang dituju...hehe...

Masa YES ujung tahun hari tu sempat gak pegi parkson kat Batu Pahat, masuk-masuk pintu utama berlonggok baju-baju baby RM5~ RM10..macam-macam saiz ada...bila pegang baju baby yang kiut miut tu rasa perasaan yang pelik sangat. Memang serius tak reti nak pilih. Ada sesetengah saiz tu memang senang nak faham sebab tulis bulan berapa ke bulan berapa yang boleh pakai. Tapi ada sesetengah tu tulis nombor je 1, 2, 3 etc. Maknenye tahun ke??? nak tanye kat salesgirl malas la pulak. huhu...last-last cakap kat En. Suami tak mau beli dululah. Tak pandai pilih hehehe...

Bila balik Penang jenjalan kat Jusco pulak. Tryla lagi sekali masuk children department...Kali ni nekad nak beli gak baju baby. Target nak belanja tak lebih dari RM50. Okla tu buat permulaan...hehe...Maka inilah hasil shopping baju baby buat kali pertama. Dapat 3 pasang, jadilah ye baby ummi... (^_^)



Shopping kali ke-2 nak cuba pulak shopping online...Hasilnya seperti berikut...


Dapat beli satu set baby rompers. Dalam tu ada 5 pasang...beli saiz 9 month. Memangla senang beli online, klik sana klik sini dah boleh beli. Pastu tunggu je barang sampai. Tapi ada gak keburukannya. Kawan saya kata baju yang saya beli ni mahal sebab dia dapat baju yang sama sebijik sejibon dengan harga yang lebih murah..Hmm..yang tu takpela kot sebab memang patutla mahal sikit sebab beli secara online boleh jimat dari segi masa, tenaga dan duit minyak kereta. Cuma yang tak tahan tu bab corak & design baju. Dalam gamba kat internet kecik je, so ada design yang kita tak perasan & tak berkenan pulak menengoknya secara live depan mata.

Kalau yang macam ni okla, boleh diterima....



Macam yang ni gamba lion tu dah kiut dah, cuma caption bunyi lion tu yang tak boleh tahan. ROAR!!! la bukan BOAR!!!

Dan yang ni yang paling tak boleh diterima. Oh Tidak!!! Kena buat sesuatu nih!


Terpaksalah saya buat sesuatu untuk modify tulisan-tulisan yang tak patut ni. Pasni tak maula beli online lagi. Kita tak nampak jelas apa yang kita beli.

Tapi yang satu ni saya beli online dan saya memang puas ati. Comel!!! Yang ni beli saiz 9 month jugak.

Dan yang terbaru beli kat Jusco jugak. 2 helai tuala warna hijau & peach. Pastu amik jugak mitten & booties sepasang. Mak saya pesan tak payah beli mitten & booties banyak-banyak sebab yang anak-anak buah saya punye dulu banyak kat kampung. Recycle jela..hehe..tapi mak kata kalau nak beli jugak belila sepasang dua buat syarat nak sambut baby (^_^)

So far tu jela barang-barang baby yang dah dibeli. Dah berabis lebih kurang RM130...Plan nak beli baju-baju ni sebulan dapat 3 ke 5 pasang cukupla...next plan nak beli breastpump. Tengah survey brand ape yang bagus & mampu dibeli...yang ni kena pakai banyak duit. So ummi ngan abi kena kumpul duit tau...(^_^)

2 comments:

Syah.akmal said...

tahniah!!

Wid Shualdi said...

Syah.akmal: tq (^_^)