Friday, September 4, 2009

:: Be +ve! ::

Saya positif hari ini.
Sebab saya sangat gembira.
Gembira adalah tanda kita positif.
Benda-benda yang positif juga membuat kita gembira.

Kalau saya sedih/kecewa sekalipun, saya mesti positif juga.
Sebab bila kita positif semasa kecewa, kita takkan meratapi kekecewaan itu.
Meratapi kekecewaan tentunya sesuatu yang tidak positif.
Oleh itu, kena sentiasa positif.
Sedih ke gembira ke mesti positif.

Bila positif hidup kita jadi lebih semangat.
Bila positif kita boleh nampak jalan yang tertutup selama ni.
Bila positif kita rasa sangat bahagia.
Bila positif kita sentiasa rasa dikasihi dan ingin mengasihi orang lain.

Tapi bila positif berpenyakit AIDS, H1N1, kanser atau penyakit lain yang berbahaya,
Itu tidak menyeronokkan ye. Nauzubillah min dzalik!
Ia adalah musibah tapi masih boleh bersikap positif menerimanya.
Maknanya Allah swt sayang pada kamu.
Bukankah penyakit itu penghapus dosa?
Ya, maka positiflah!

Dulu saya selalu tak positif,
Tapi hari ini....
SAYA POSITIF! Yeay!!!

\(^__^)/

~Alhamdulillah~



1 comment:

Anonymous said...

TAHNIAH!!